Waalstedevastgoed

Gevelbanner

Waalstedevastgoed is een bedrijf die zich heeft gespeciliseerd in het kopen en verkopen van vastgoed. In het bijzonder gelegen in Rotterdam.

OPDRACHTGEVER

Waalstedevastgoed

MEDIA-UITING

Gevelbanner

DE OPDRACHT

Op dit moment weten veel mensen niet wat Waalstedevastgoed te bieden heeft. Om ervoor te zorgen dat dit pijnpunt wordt verholpen, is mij gevraagd een banner te ontwerpen die duidelijk aangeeft wat ze doen en hoe ze te bereiken zijn.

WAAR LIGT HET PROBLEEM?

Opvallen

De eerste uitdaging lag direct bij de locatie, hoe zorg ik ervoor dat langsrijdend verkeer wordt getriggerd? Om hierachter te komen heb ik meerdere onderzoeken gedaan, met als eerste stap de sfeer. Wat straalt het karakter van het bedrijf uit en trekt de aandacht van de gebruiker, Rotterdam! Echter bleek uit ander onderzoek dat de specifieke kleuren van Rotterdam niet sprekend genoeg zijn om de aandacht te trekken.

WAT WETEN WE?

Insights

OPVALLEN

De visualisatie moet zowel bij het lopende- als rijdende verkeer in het oog springen.

EENVOUD

De tekstuele ondersteuning op de banner moet de essentie van de dienst weergeven.

HERKENNING

Er moet kunnen worden gevisualiseerd. Kan mijn toekomst in Rotterdam er ook zo uitzien?

AANPAK

Visueel

Om het visuele aspect te laten opvallen is het van belang dat de behoefte van de gebruiker centraal staat. Om die reden speelt duidelijkheid een belangrijke rol: De leesbaarheid en het formaat moeten worden geoptimaliseerd zodat de lezer alle informatie in één keer tot zich kan nemen. Daarnaast is ook de look & Feel zeer van belang. De kleuren en de visualisatie moeten aanspreken.

VISUALISATIE

De look & feel

Uit mijn testen is gebleken dat een sans-serif lettertype al vanaf een vere afstand duidelijk te lezen is voor de bestuurder. Hierbij is het natuurlijk wel van belang dat de banner gezien wordt. Om die reden heb ik voor de volgende kleuren gekozen: Oranje trekt de aandacht en wekt enthousiasme, rood stimuleert en activeert het brein en blauw straalt rust en betrouwbaarheid uit. Tot slot zorgt de visualisatie voor Nieuwsgierigheid & herkenbaarheid, Kan dit mijn nieuwe toekomst zijn, wandelen over de Maasboulevard?

#B61E1C R:182|G:30|B:28

#E2391E R:226|G:57|B:30

#F7A635 R:247|G:166|B:53

#0DCAF7 R:13|G:202|B:247

#185EA9 R:24|G:94|B:169

#212F56 R:33|G:47|B:86

Het lettertype

Avenir Next Condensed

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Aenean
commodo ligula eget dolor. Aenean massa. Cum sociis natoque
penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus.
Donec quam felis, ultricies nec,

EINDRESULTAAT

Waalstedevastgoed

Het uiteindelijke resultaat voldoet aan alle wensen en eisen van de opdrachtgever en de doelgroep. Zo is de banner opvallend qua kleurgebruik en is deze al vanaf een verre afstand te lezen door het sans serif lettertype.